Recomandari referitoare la utilizarea corectă a anvelopelor pentru mentinerea calitatii acestora pe toata durata de utilizare
- Înainte de a fi montate pe mașină anvelopele de vară/iarnă, acestea trebuie verificate de un specialist.
- Pe durata exploatarii verii/iernii anvelopele trebuiesc verificate de mai multe ori sub aspectul uzurii, deformarilor si a presiunii;
- Anvelopele de vară se montează pe mașină atunci când temperatura crește peste 7° C, iar anvelopele de iarnă se montează când temperaturile scad sub această valoare.
Exemplu : La temperaturi peste 7° C, pe un carosabil umed acoperit cu apă, un autovehicul rulând cu o viteză de 80 km/h, dotat cu ABS și anvelope de vară se va opri după o distanță de frânare de cca. 35 m, pe când, același autovehicul, dotat cu anvelope de iarnă, va avea o distanță de frânare mai mare cu cca 6 m.
- Nu se vor monta niciodată pe aceeași axă anvelope cu grad de uzură diferit.
- Nu se vor folosi anvelope de vară combinate cu anvelope de iarnă.
- Vara se poate echipa autovehiculul cu jante de oțel sau de aliaj aluminiu; iarna, jantele de aliaj corodează mai ușor și se deteriorează mai repede din cauza gropilor acoperite cu zăpadă, gheață sau apă, din acest motiv iarna este recomandată utilizarea jantelor de oțel.
- Nu se vor folosi anvelope cu adâncimea profilului mai mică de 4 mm. Anvelopa oferă siguranță doar atunci când adâncimea canalelor căii de rulare indică cel puțin 4 mm. Limita minim admisa de legiutor pentru anvelopele de vara este de 1,7 mm. Anvelopele de constructie actuala au prevazute intre caneluri martori de uzura. In cazul in care uzura caii de rulare a ajuns la acesti martori anvelopa trebuie inlocuita.
- Acordă atenție deosebită presiunii din anvelope, în general vara presiunea trebuie să fie mai mică cu 0,2 bari față de presiunea din anvelopele de iarnă.
- Nu se va accelera,sau a nu se frâna și nu vira brusc; se evită astfel pierderea aderenței si deci pierderea stabilitatii autovehiculului;
- Dupa montarea unui set de anvelope noi este recomandat sa se verifice cat mai des starea acestora si eventual sa se faca verificarea echilibrarii rotilor dupa un parcurs de circa 500 km;
- Rotile echipate cu anvelope de vara se vor roti cu regularitate între ele, la un interval de 8.000 – 10.000 km.
- Efectuarea presiunii cu azot pentru a avea asigurata o presiune cat mai constanta in anvelope odata cu variatia cat mai mare a temperaturii acestora, dar si pentru a se asigura o durata mai mare de exploatare;
- Depozitarea anvelopelor pe durata extrasezonului se va face in spatii aerisite, ferite de razele solare , de intemperii sau praf. Pozitionarea acestora in depozitare trebuie sa fie la fel ca in pozitia fireasca de rulare- adica in pozitie verticala si nu suprapuse .