Avantaje:
- – evitarea procesului de oxidare a elementelor pneului;
- – diminuarea scurgerilor prin microfisurile pneului;
- – diminuarea gradului de uzura al pneului;
- – cresterea gradului de eficienta la temperatura si astfel cresterea gradului de aderenta;
- – diminuarea vibratiilor si sunetului la contactul cu carosabilul.
Explicatii:
Azotul in raport cu aerul are un coeficient de dilatare volumic mai mic si prin urmare la variatia semnificativa a caldurii anvelopei aceasta isi va mentine presiunea la valoarea initiala.
Cu alte cuvinte, azotul nu se comprima la frig si nu se dilata la caldura. Acest lucru ii ajuta pe soferi mai ales pe timp de vara, cand variatiile de temperatura dintre zi si noapte sunt notabile iar o anveolpa care ruleaza si se incalzeste de la razele soarelui, prin rulare, de la sistemul de franare sau de la calea de rulare poate atinge o temperatura cu 50°-70°decat cea la care a fost efectata presiunea initiala .
Din cauza lipsei umiditatii din azotul cu care se umfla cauciucurile, jantele nu vor avea de suferit deloc. Cele din tabla nu ruginesc pe interior, iar cele din aliaj nu vor fi oxidate. Si deoarece este un gaz inert chimic, azotul nu actioneaza nici asupra cauciucului din care sunt facute anvelopele. Moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei. Prin urmare, si acest lucru contribuie la faptul ca presiunea ramane constanta.
Modul in care se comporta azotul la comprimare determina, totodata, o amortizare mai buna decat cea oferita de aer, iar gropile din asfalt vor fi mai bine suportate de catre sistemul de suspensie. Desi nu exista studii in acest sens, soferii care isi umfla rotile masinilor cu azot sustin ca anvelopele cu azot dau un nivel mai redus al zgomotului. Aceast lucru s-ar explica prin faptul ca undele produse de socuri sunt amortizate mai bine de azot, care transmite undele sonore mult mai slab decat aerul.